Turnus I – niedziela 30.06.

Wczoraj przyjechałyśmy do Korczakowa. Każdy dostał identyfikator z imieniem, aby łatwiej było nam się poznawać. Komendantka podobozu przydzieliła nas do jednego namiotu i od razu się polubiłyśmy. Przeszłyśmy się po obozie, rozpakowałyśmy walizki, a potem przyszedł czas na obiad. Po obiedzie trochę odpoczęłyśmy i kontynuowałyśmy zapoznawanie. Następnie wyruszyłyśmy na dalsze zwiedzanie Korczakowa, na którym druhowie opowiedzieli nam o każdym miejscu na terenie obozu. Po wycieczce był czas wolny, na którym całym zastępem z radością udałyśmy się na kąpielisko. Wykąpane poszłyśmy na pyszną kolację, po której nastąpiło uroczyste otwarcie obozu. Zaczęło się od Pośpiewajki w Cyrku, na której uczyłyśmy się korczakowskich piosenek. Później chodziłyśmy po obozie i razem z innymi uczestnikami szukaliśmy wspólnie druhów, którzy wcielili się w różne emocje, takie jak radość, strach, smutek i złość. Byli ciekawie poprzebierani i pomagali nam znaleźć chusty i pochodnie, potrzebne do rozpoczęcia obozu. Gdy już wszystko było gotowe ustawiłyśmy się w kręgu i druh komendant rozdał nam nasze pierwsze korczakowskie chusty. Było to bardzo ekscytujące przeżycie! Po całym dniu poszłyśmy umyć zęby i wróciliśmy do namiotu, w którym druhna do zaśnięcia czytała nam książkę o kocie Philo. To był długi dzień!

Zastęp IX

Pierwszego dnia najbardziej mi się podobało, kiedy chodziliśmy po całym terenie obozu i poznawaliśmy zasady, regulaminy, ważne miejsca. Najfajniej dla mnie było na plaży na punkcie z druhem Ratownikiem. No i podobała mi się kąpiel w jeziorze i gra w tenisa stołowego.

Liliana Borowicz

Ja mam podobne wrażenia jak Lila. Chcę jeszcze dodać, że bardzo mi się podobała wieczorna Pośpiewajka w Cyrku.

Maja Spruch

Mi najbardziej podobały się zajęcia na kąpielisku, na kajakach i początek obozu. Mamy bardzo duże i fajne namioty, mieszkam tam z moją przyjaciółką i czterema nowymi koleżankami. Podobało mi się też ognisko.

Hania W.

Dla mnie najlepsze było pływanie na kąpielisku. I bardzo mi się podobało szukanie chust.

Wiktoria

Mi się bardzo podobało oprowadzanie po terenie obozu jak już rodzice odjechali i zabawa na kąpielisku. Cieszę się, że moje koleżanki są ze mną w namiocie.

Michalina O.

W pierwszym dniu byłam na kąpielisku i poznałam mnóstwo przyjaciółek.